Onze opdrachtgever is een middelgrote gemeente in Zuid-Holland. Het is een gemeente waar momenteel veel veranderingen plaatsvinden, oa op het gebied van de organisatie-indeling, pilots, bijzondere projecten etc. Actieve gemeente met zeer uiteenlopende projecten.
Door vertrek van de huidige manager is men op zoek naar een interim HR manager.
De afdeling HR bestaat momenteel uit 15-20 medewerkers; HR adviseurs, Recruiters, organisatie adviseur, administratieve krachten etc.
Het gaat om 24-32 uur pw (in overleg) voor een periode van minimaal 1 jaar.
Functieomschrijving
De afdeling is in basis een leuke afdeling, maar het gevoel van saamhorigheid en een team zijn ontbreekt. Dit gaat één van de taken worden om hier een gezonde, frisse afdeling van te maken.
Verder zullen de bestaande processen en procedures geoptimaliseerd moeten worden. Er zullen wat ontwikkelingstrajecten voor een aantal medewerkers worden opgestart.
De afdeling zal meegenomen moeten worden in nieuwe manieren om mensen aan de organisatie te binden en de organisatie verder te versterken met nieuwe mensen.
Je hebt regelmatig contact met de wethouder en je neemt de verantwoordelijke directeur ook mee in je tocht.
Kortom, een afdeling met uitdagingen.
Functie-eisen
Wij zijn op zoek naar een ervaren interimmer met leidinggevende ervaring ogv HR. Bij voorkeur heb je ervaring bij gemeenten en anders bij andere overheden of non-profit organisaties.
Je bent echt een verbinder en people manager.
Je staat stevig in je schoenen en hebt een no-nonsense instelling. Je hebt zowel een goede strategische blik als een pragmatische instelling.
Je hebt een goede politieke sensor.
Graag reacties inclusief beschikbaarheid en tarief.