Onze opdrachtgever is een middelgrote gemeente in Noord-Holland waar veel veranderingen hebben plaatsgevonden de afgelopen jaren. Er zijn regionale verbanden opgestart en zaken opnieuw ingedeeld, zowel functioneel als procesmatig. Resultaat is een frisse en proactieve afdeling met veel interactie tussen de verschillende beleidsterreinen.
Door drukte krijgt momenteel de hervormingsagenda van de specialistische jeugdhulp onvoldoende aandacht. Om dit op te vangen, wil men voor dit afgebakende traject een Interim manager inhuren voor dit deelgebied. Het gaat om een project voor 16-24 uur (eerder 16) voor 6-12 maanden.
Functieomschrijving
Er zijn reeds zaken opgestart in regionaal verband betreffende de specialistische jeugdhulp. Echter, de meningen binnen de samenwerking en met de grootste nabij gelegen gemeente zijn nog wel wat verdeeld en er zijn nogal wat kritische vragen. Jij zult verder doorpakken op dit dossier om dat het niet lukt binnen de bestaande bezetting. Verder is men ook al begonnen met het bouwen van een dashboard en een prognose model waar nog verder een slinger aan gegeven moet worden.
Het project zal gaan starten met een gedegen inventarisatie en analyse. Verder speel je een voortrekkersrol in het regionale samenwerkingsverband en ga je gesprekken aan met marktpartijen en de grootste gemeente in de buurt. Er zullen sessies worden georganiseerd en gesprekken worden opgestart hoe de veranderingen teweeg kunnen worden gebracht.
Kern van het project is het toekomstperspectief van de specialistische jeugdhulp en de kostenbeheersing.
Functie-eisen
Wij zijn op zoek naar een interimmer met ruime inhoudelijke kennis ogv jeugdhulp/jeugdzorg. De voorkeur gaat uit naar een kandidaat met gemeentelijke ervaring, maar dit is vooralsnog geen breekpunt.
Wij zoeken een echte strateeg die goed in de materie zit en goed kan samenwerken, zowel met collega’s als externe organisaties. Je staat stevig in je schoenen en schuwt een stevig gesprek niet.
Graag reacties inclusief tarief en beschikbaarheid.